Algemene Voorwaarden Suzanne Admiraal

Suzanne Admiraal (hierna: Suzanne Admiraal) is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 926264055 en is gevestigd aan Raadhuisplein 57 (1701EH) te Heerhugowaard.

Artikel 1 - Begrippen

1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.

2. Aanbod: iedere aanbieding of offerte aan Cliënt tot het verrichten van Diensten door Suzanne Admiraal.

3. Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf. 

4. Diensten c.q. Behandeling: het verzorgen van individuele coaching alsmede het verzorgen van diverse massagebehandelingen (niet medisch, psychisch of psychiatrisch) ten behoeve van Cliënt op locatie van Cliënt alsmede in de massagepraktijk. Expliciet worden er geen erotische massages gegeven.

5. Suzanne Admiraal: de dienstverlener die Diensten aanbiedt aan Cliënt.

7. Cliënt: de Consument die Suzanne Admiraal heeft aangesteld, projecten aan Suzanne Admiraal heeft verleend voor Diensten die door Suzanne Admiraal worden uitgevoerd, of waaraan Suzanne Admiraal een voorstel op grond van een Overeenkomst heeft gedaan. 

8. Producten: de Producten die Suzanne Admiraal aanbiedt zijn massage en aanverwante producten.

9. Overeenkomst: elke Overeenkomst en andere verplichtingen tussen Cliënt en Suzanne Admiraal, alsmede voorstellen van Suzanne Admiraal voor Diensten die door Suzanne Admiraal aan Cliënt worden verstrekt en die door Cliënt worden aanvaard en zijn geaccepteerd en uitgevoerd door Suzanne Admiraal waarmee deze algemene voorwaarden een onverbrekelijk geheel vormen.

10. Cadeaubon: Een waardebon die recht geeft op een saldo voor een Dienst. Dit saldo is eenmalig te gebruiken en niet inwisselbaar voor contanten.

Artikel 2 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van Suzanne Admiraal, elke Overeenkomst tussen Suzanne Admiraal en Cliënt en op elke dienst die door Suzanne Admiraal wordt aangeboden.

2. Voordat een Overeenkomst wordt gesloten, krijgt Cliënt de beschikking over deze algemene voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Suzanne Admiraal aan Cliënt aangeven op welke wijze Cliënt de algemene voorwaarden kan inzien.

3. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan van de algemene voorwaarden afgeweken worden voor zover dit expliciet en schriftelijk met Suzanne Admiraal is overeengekomen. 

4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgopdrachten van Cliënt.

5. Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand, en zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de originele bepaling.

6. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden, dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.

7. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.

8. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.

9. In het geval Suzanne Admiraal niet steeds naleving van deze algemene voorwaarden heeft verlangd, blijft zij haar recht behouden om geheel of ten dele nakoming van deze algemene voorwaarden te vorderen.

Artikel 3 - Het Aanbod

1. Alle door Suzanne Admiraal gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk in het Aanbod vermeld. 

2. Suzanne Admiraal is slechts aan een Aanbod gebonden indien deze door Cliënt schriftelijk binnen wordt bevestigd. Niettemin heeft Suzanne Admiraal het recht een Overeenkomst met een (potentiële) Cliënt om een voor Suzanne Admiraal gegronde reden te weigeren.

3. Het aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden Dienst c.q. Behandeling. De beschrijving is voldoende gespecificeerd, zodat Cliënt in staat is om een goede beoordeling van het aanbod te maken. Eventuele gegevens in het aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst. 

4. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.

5. Oplevertijden in het aanbod van Suzanne Admiraal zijn in beginsel indicatief en geven Cliënt bij overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 4 - Totstandkoming van de Overeenkomst

1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Cliënt het Aanbod aanvaardt door middel van het het maken van een afspraak voor een Behandeling. 

2. Cliënt kan slechts een Overeenkomst aangaan indien vastgesteld is dat Cliënt:

  1. Voorafgaand aan de Overeenkomst mondeling en schriftelijk duidelijk en uitvoerig geïnformeerd is over de Behandeling, het eventuele te verwachten resultaat, nazorg van de Behandeling, de kosten van de Behandeling en wijze van betaling, de bedenktijd om tot een redelijke beslissing te komen en het tijdstip van Behandeling;
  2. De door Suzanne Admiraal gegeven instructies en/of aanwijzingen opvolgt indien deze door Suzanne Admiraal zijn gegeven aan Cliënt. Bij gebreke van het niet, onjuist of onvolledig opvolgen van de instructies komen de gevolgen hiervan voor rekening en risico van Cliënt.
  3. Het (eventuele) intakeformulier volledig en naar waarheid heeft ingevuld;
  4. De door Cliënt gestelde vragen beantwoord zijn;
  5. Cliënt zijn/haar NAW- en contactgegevens heeft opgegeven en deze juist en volledig zijn. 

2. Voorts kan een Overeenkomst slechts worden aangegaan indien Cliënt gezond is of indien Cliënt een licht tot matig ernstige (systeem)ziekte heeft die verder geen aanleiding geeft tot hinder of invalidering. Indien client last heeft van van navolgende zaken dient Cliënt contact op te nemen met Suzanne Admiraal: koorts, ontstekingen, infecties, zwangerschap, trombose, diepe veneuze trombose, acuut letsel, botbreuk, verstuiking, spierscheuring, peesscheuring, hersenschudding, hernia, whiplash, artritis, hemofilie, bloedstollingsstoornis, allergie, spataderen, griep, bronchitis, osteoporose, epilepsie, huidaandoeningen, pacemaker, hartritmestoornis.

3. Suzanne Admiraal is niet gehouden aan een Aanbod indien Cliënt redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Cliënt geen rechten ontlenen.

4. Indien Cliënt een reeds bevestigde opdracht annuleert binnen 48 uur, worden de volledige kosten van de behandeling in rekening gebracht.

5. Cliënt heeft gedurende de wettelijke termijn van 14 dagen recht op herroeping, tenzij Suzanne Admiraal met toestemming van Cliënt reeds aanvang heeft gemaakt met de Dienstverlening. Cliënt ziet door middel van deze toestemming af van haar herroepingsrecht.

Artikel 5 - Duur van de Overeenkomst

1.  Indien en voor zover tussen Cliënt en Suzanne Admiraal een Overeenkomst is afgesloten, is de duur van deze Overeenkomst conform de duur van de betreffende Behandeling en overige navolgende afspraken.

2. Zowel Cliënt als Suzanne Admiraal kan de Overeenkomst ontbinden op grond van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in gebreke is gesteld en haar een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van haar verplichtingen en zij alsnog verzuimt haar verplichtingen alsdan correct na te komen. Hieronder worden tevens verstaan de betalings- en medewerkingsverplichtingen van Cliënt.

3. De ontbinding van de Overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van Cliënt onverlet voor zover Suzanne Admiraal ten tijde van de ontbinding reeds werkzaamheden heeft verricht of prestaties heeft geleverd. Cliënt dient de overeengekomen vergoeding te voldoen.

4. Zowel Cliënt als Suzanne Admiraal kan de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling geheel of gedeeltelijk schriftelijk met onmiddellijke ingang opzeggen ingeval een der partijen in surseance van betaling verkeert, faillissement is aangevraagd of de betreffende onderneming eindigt door liquidatie. Indien een situatie zoals hierboven vermeld zich voordoet, is Suzanne Admiraal nimmer gehouden tot restitutie van reeds ontvangen gelden en/of schadevergoeding.

5.  Indien Cliënt een Behandeling wenst te annuleren, dient dit uiterlijk 48 uur voor aanvang van de betreffende Behandeling aan Suzanne Admiraal kenbaar gemaakt te worden. Suzanne Admiraal zal de afspraak kosteloos verplaatsen. Indien Cliënt binnen voorgaande termijn annuleert, worden de kosten van de Behandeling in rekening gebracht en vervalt de afspraak.

6. Indien Cliënt een Cadeaubon heeft aangeschaft is deze maximaal 1 jaar geldig na aankoopdatum.

Artikel 6 - Uitvoering van de dienstverlening

1. Suzanne Admiraal zal zich inspannen om de overeengekomen dienst met de grootst mogelijke zorgvuldigheid uit te voeren zoals van een goed dienstverlener verlangd mag worden. Suzanne Admiraal staat in voor een professionele en onafhankelijke dienstverlening. Alle Diensten worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij expliciet en schriftelijk een resultaat is overeengekomen welke uitvoerig is beschreven. 

2. De Overeenkomst op basis waarvan Suzanne Admiraal de Diensten uitvoert, is leidend voor de omvang en de reikwijdte van de dienstverlening. De Overeenkomst zal alleen worden uitgevoerd ten behoeve van Cliënt. Derden kunnen geen rechten ontlenen aan de inhoud van de uitgevoerde Diensten in verband met de Overeenkomst.

3. De door Cliënt verstrekte informatie en gegevens zijn de basis waarop de door Suzanne Admiraal aangeboden Diensten en de prijzen zijn gebaseerd. Suzanne Admiraal heeft het recht haar dienstverlening en haar prijzen aan te passen indien de verstrekte informatie onjuist en/of onvolledig blijkt te zijn. 

4. Bij de uitvoering van de Diensten is Suzanne Admiraal niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van Cliënt op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de overeengekomen Diensten wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen nadere werkzaamheden opleveren voor Suzanne Admiraal, is Cliënt gehouden om dienovereenkomstig de aanvullende bijkomende kosten te vergoeden op basis van een nieuwe offerte.

5. Suzanne Admiraal is gerechtigd om voor de uitvoering van de Diensten naar eigen inzicht derden in te schakelen. 

6. Indien de aard en de duur van de opdracht dit vereisen, houdt Suzanne Admiraal Cliënt tussentijds via de overeengekomen wijze op de hoogte van de voortgang. 

7. De uitvoering van de Diensten is gebaseerd op de door Cliënt verstrekte informatie. Indien de informatie gewijzigd dient te worden, kan dit gevolgen hebben voor een eventuele vastgestelde planning. Nimmer is Suzanne Admiraal aansprakelijk voor het bijstellen van de planning. Indien de aanvang, voortgang of oplevering van de Diensten wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Cliënt niet of niet tijdig, of niet in het gewenste formaat alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, een eventueel voorschot niet tijdig is ontvangen door Suzanne Admiraal of er door andere omstandigheden, welke voor rekening en risico van Cliënt komen, sprake is van vertraging heeft Suzanne Admiraal recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle schade en bijkomende kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak zoals hierboven genoemd komen voor rekening en risico van Cliënt. 

8. De Behandeling kan enkel worden uitgevoerd indien Cliënt de benodigde intakeformulier volledig en naar waarheid heeft ingevuld. In geval van ziekte, medicatiegebruik, alcohol, (verdovende) middelen en/of andere omstandigheden die van belang kunnen zijn bij de eventuele uitvoering van de Behandeling, dient Cliënt dit voorafgaande aan de Behandeling te bespreken.

9. Indien de afspraak c.q. Behandeling reeds gaande is, is het Cliënt niet toegestaan de afspraak af te breken zonder de daartoe verschuldigde kosten te hebben voldaan.

Artikel 7 - Verplichtingen Cliënt

1. Cliënt is verplicht Suzanne Admiraal naar beste weten de inlichtingen en de medewerking te geven die Suzanne Admiraal redelijkerwijs voor het uitvoeren van de Overeenkomst behoeft. 

2. Cliënt is verplicht alle door Suzanne Admiraal verzochte informatie alsmede relevante bijlagen en aanverwante informatie en gegevens tijdig en/of voor aanvang van de werkzaamheden en in de gewenste vorm te verstrekken ten behoeve van een juiste en doelmatige uitvoering van de Overeenkomst. Bij gebreke hiervan kan het voorkomen dat Suzanne Admiraal niet in staat is een volledige uitvoering en/of oplevering van de betreffende stukken te realiseren. De gevolgen van een dergelijke situatie komen te allen tijde voor rekening en risico van Cliënt.

3. Suzanne Admiraal is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte informatie te controleren of om Cliënt te updaten met betrekking tot de informatie als deze in de loop van de tijd is veranderd, noch is Suzanne Admiraal verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de informatie die door Suzanne Admiraal voor derden is samengesteld en/of aan derden wordt verstrekt in het kader van de Overeenkomst.

4. Suzanne Admiraal kan, indien dit nodig is voor de uitvoering van de Overeenkomst, verzoeken om aanvullende informatie. Bij gebreke hiervan is Suzanne Admiraal gerechtigd om haar werkzaamheden op te schorten totdat de informatie is ontvangen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige schadevergoeding uit welke hoofde dan ook jegens Cliënt. Ingeval van gewijzigde omstandigheden dient Cliënt dit direct, dan wel uiterlijk 3 werkdagen nadat de wijziging bekend is geworden, kenbaar te maken aan Suzanne Admiraal.

5. Cliënt is verplicht om Suzanne Admiraal te informeren over de aanwezigheid van eventuele medische/lichamelijke klachten of aandoeningen voor aanvang van de Dienstverlening. Indien Ontvanger medische klachten of andere lichamelijke aandoeningen niet tijdig aan Suzanne Admiraal meldt, bestaat de kans op verergering van de bestaande klachten. Het niet melden van dergelijke klachten en/of aandoeningen komt voor rekening en risico van Cliënt.

6. Indien na gebruikmaking van de Dienst van Suzanne Admiraal bij Cliënt enige lichamelijke klachten ontstaan of verergeren, dient Cliënt te allen tijde een arts of medisch specialist te raadplegen.

7. Cliënt dient er zorg voor te dragen dat Cliënt zich voor de Behandeling heeft opgefrist.

Artikel 8 - Afspraken

1. Indien de aanvang of de voortgang van de Behandeling wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Cliënt niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, de (aan)betaling niet tijdig is ontvangen door Suzanne Admiraal of er door andere omstandigheden, welke voor rekening en risico van Cliënt komen, vertraging is ontstaan, heeft Suzanne Admiraal recht op een redelijke verlenging van de uitvoeringsstermijn. Hieronder wordt tevens verstaan het uitlopen van een vorige afspraak.

2. Suzanne Admiraal spant zich in om de Behandeling binnen de overeengekomen termijn te realiseren, voor zover dit van haar in redelijkheid verlangd kan worden. Indien sprake is van spoed, is Cliënt gehouden om de hiermee gemoeide vergoeding te betalen.

3. Bij verschil van mening of onduidelijkheden over de datum van de afspraak, geldt de datum zoals gepland in de administratie van Suzanne Admiraal als leidend.

4. De Behandeling vindt plaats op locatie van Cliënt en/of in de massagepraktijk van Suzanne Admiraal. In geval de Behandeling plaatsvindt op locatie van Cliënt, dient Cliënt er zorg voor te dragen voor een rookvrije en schone ruimte waar de massagetafel van Suzanne Admiraal geplaatst kan worden, voor een ruimte met nabije stopcontact alsmede een klein tafeltje, kastje of stoel waar de spullen van Suzanne Admiraal op geplaatst kunnen worden. Indien Suzanne Admiraal de massage op locatie van Cliënt uitvoert en de woning is voorzien van een trap en geen lift bevat, zal Suzanne Admiraal de massage uitvoeren op het eigen bed van Cliënt in plaats van de massagetafel van Suzanne Admiraal gelet op de zwaarte van de massagetafel.

5. Suzanne Admiraal behoudt het recht Cliënt niet aan huis te masseren als de thuissituatie het niet toelaat. 

6. Indien Cliënt een afspraak heeft in de massagepraktijk, dient Cliënt minimaal 10 minuten van tevoren aanwezig te zijn. Indien Cliënt niet tijdig op een afspraak verschijnt zonder afzegging, kan Suzanne Admiraal niet garanderen dat de overeengekomen Behandeling plaats kan vinden. Indien Cliënt hierdoor een vervangende afspraak dient te maken, blijven de kosten van de gemiste afspraak onverminderd verschuldigd, tenzij expliciet anders overeengekomen. 

7. Suzanne Admiraal voert de Behandeling en werkzaamheden uit conform de in de branche geldende normen en spant zich te allen tijde in voor het behalen van een optimaal resultaat. De Behandeling is afhankelijk van diverse omstandigheden zoals de lichamelijke reactie van Cliënt, eventuele medische condities, gebruik van medicijnen, de voorgeschiedenis van Cliënt met betrekking tot het uitvoeren van een Behandeling en meer. 

8. Indien Suzanne Admiraal de afspraak op locatie van Cliënt uitvoert, kan het voorkomen dat Suzanne Admiraal later arriveert dan de afgesproken tijd wegens het uitlopen van een afspraak. Tevens kan het voorkomen dat Suzanne Admiraal later arriveert wegens slechte weersomstandigheden of problemen in het verkeer. Suzanne Admiraal zal haar uiterste best doen om tijdig aanwezig te zijn op het overeengekomen tijdstip. Cliënt houdt er rekening mee dat Suzanne Admiraal later kan beginnen en dient de afspraak met Suzanne Admiraal niet strak in te plannen.

9. Indien Cliënt een pakket afneemt van 10 massages, dient het pakket binnen X maanden na ondertekening van de Overeenkomst te worden afgemaakt teneinde een goed resultaat te krijgen. Indien het pakket niet binnen 24 maanden wordt afgerond, komt het pakket te vervallen. Cliënt heeft nimmer recht op restitutie van de reeds betaalde gelden.

Artikel 9 - Adviezen

1. Suzanne Admiraal kan indien daartoe opdracht is gegeven een advies, plan van aanpak, ontwerp, rapportage, planning en/of verslaglegging ten behoeve van de dienstverlening opstellen. De inhoud hiervan is niet bindend en slechts adviserend van aard, doch zal Suzanne Admiraal de op haar rustende zorgplichten in acht nemen. Cliënt beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de adviezen opvolgt. 

2. De door Suzanne Admiraal verstrekte adviezen, in welke vorm dan ook, zijn nimmer aan te merken als medisch en bindend advies. 

3. Cliënt is op eerste verzoek van Suzanne Admiraal verplicht om door haar verstrekte voorstellen te beoordelen. Indien Suzanne Admiraal wordt vertraagd in haar werkzaamheden, doordat Cliënt niet of niet tijdig een beoordeling op een door Suzanne Admiraal gedaan voorstel, is Cliënt te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de hierdoor ontstane gevolgen, zoals vertraging. 

4. De aard van de dienstverlening brengt met zich mee dat het resultaat te allen tijde afhankelijk is van externe factoren die de rapportages en adviezen van Suzanne Admiraal kunnen beïnvloeden, zoals de kwaliteit, juistheid en tijdige aanlevering van benodigde informatie en gegevens van Cliënt en diens medewerkers. Cliënt staat in voor de kwaliteit en voor de tijdige en juiste aanlevering van de benodigde gegevens en informatie. 

5. Cliënt zal Suzanne Admiraal mondeling voorafgaand aan de aanvang van de werkzaamheden alle omstandigheden melden die van belang zijn of kunnen zijn met inbegrip van enige punten en prioriteiten waarvoor Cliënt aandacht wenst.

Artikel 10 – (Lifestyle) Coaching

1.Indien hiertoe opdracht is gegeven kan Suzanne Admiraal coaching verzorgen voor Cliënt.

2. De coaching sessie vindt plaats op locatie van Cliënt of op een nader te bepalen locatie van Suzanne Admiraal. 

3. De inhoud van de door Suzanne Admiraal aangeboden coaching sessie en de gedurende de coaching sessie verleende adviezen zijn niet bindend en slechts adviserend van aard, doch zal Suzanne Admiraal de op haar rustende zorgplichten in acht nemen. De coaching sessie wordt voor zover mogelijk afgestemd op de wensen van Cliënt alsmede de behoeften van de betreffende deelnemer(s).

4. Cliënt zal Suzanne Admiraal mondeling voorafgaand aan de aanvang van de coaching sessie alle omstandigheden melden die van belang zijn of kunnen zijn met inbegrip van enige punten en prioriteiten waarvoor Cliënt aandacht wenst.

5. Indien de Cliënt verhinderd is om op afgesproken datum en tijdstip van de coaching sessie aanwezig te zijn, dient zij Suzanne Admiraal hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen.

6. Afmelding of wijziging van de coaching sessie is kosteloos mogelijk tot  u48ur voor aanvang van de betreffende afspraak voor Cliënt zijnde een Consument. Voor Cliënt zijnde een Bedrijf geldt een termijn van één week. Indien binnen de gestelde termijn wordt afgezegd, bedragen de kosten eenmaal het uurtarief. Bij ziekte is overleg mogelijk. Indien er sprake is van een traject afname, komt er bij niet tijdige afzegging een sessie te vervallen.

7. Tijdige afmelding of wijziging is mogelijk telefonisch Suzanne Admiraal.

Artikel 11 - Aanvullende werkzaamheden en wijzigingen

1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat de Overeenkomst aangepast dient te worden, of op verzoek van Cliënt nadere werkzaamheden nodig zijn om tot het gewenste resultaat van Cliënt te komen, is Cliënt verplicht om deze aanvullende werkzaamheden te vergoeden volgens het overeengekomen tarief. Suzanne Admiraal is niet verplicht om aan dit verzoek te voldoen, en kan van Cliënt verlangen dat daarvoor een aparte Overeenkomst wordt gesloten en/of doorverwezen wordt naar een bevoegde derde.

2. Indien de aanvullende werkzaamheden het gevolg zijn van nalatigheid van Suzanne Admiraal, Suzanne Admiraal een verkeerde inschatting heeft gemaakt of de betreffende werkzaamheden in redelijkheid had kunnen voorzien, worden deze kosten niet doorberekend aan Cliënt. 

Artikel 12 - Prijzen en betaling

1. Alle prijzen zijn in beginsel inclusief omzetbelasting (btw), tenzij anders overeengekomen.

2. Suzanne Admiraal voert haar dienstverlening uit conform het overeengekomen tarief. 

3. Reistijd ten behoeve van Cliënt, en met reizen gerelateerde kosten kunnen aan Cliënt worden doorberekend.

4. Indien er sprake is van betaald parkeren op locatie van Cliënt, dient Cliënt de parkeerkosten te vergoeden.

5. Cliënt is verplicht de kosten van derden, die na goedkeuring van Cliënt door Suzanne Admiraal ingezet worden, volledig te vergoeden tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

6. Cliënt is verplicht om de overeengekomen aanbetaling binnen de opgegeven termijn te voldoen alvorens Suzanne Admiraal begint met de uitvoering van de Overeenkomst. Het resterende bedrag dient na de Behandeling aan Suzanne Admiraal te worden voldaan.

7. Cliënt kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.

8. Suzanne Admiraal is gerechtigd om de geldende prijzen en tarieven jaarlijks te verhogen conform de geldende inflatie tarieven. Overige prijswijzigingen gedurende de Overeenkomst zijn slechts mogelijk indien en voor zover deze uitdrukkelijk zijn vastgelegd in de Overeenkomst.

9. Cliënt dient deze kosten ineens, zonder verrekening of opschorting, binnen de opgegeven betaaltermijn zoals vermeld op de factuur te voldoen op het aan haar kenbaar gemaakte rekeningnummer en gegevens van Suzanne Admiraal. 

10. In geval van liquidatie, insolventie, faillissement, onvrijwillige liquidatie of verzoek tot betaling jegens Cliënt wordt de betaling en alle andere verplichtingen van Cliënt uit hoofde van de Overeenkomst onmiddellijk opeisbaar.

11. Cliënt kan betalen contant of per tikkie.

Artikel 13 - Incassobeleid

1. Wanneer Cliënt niet aan haar betalingsverplichting voldoet, en niet binnen de daarvoor gestelde betalingstermijn heeft voldaan aan haar verplichting, zal Cliënt eerst een schriftelijke aanmaning ontvangen met een termijn van 14 dagen na de datum van de aanmaning om alsnog aan de betalingsverplichting te voldoen met daarbij een opgave van de buitengerechtelijke kosten indien Consument binnen die termijn niet aan haar verplichtingen voldoet, alvorens zij in verzuim raakt.

2. Vanaf de datum dat Cliënt in verzuim is, zal Suzanne Admiraal zonder nadere ingebrekestelling recht hebben op de wettelijke handelsrente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening, en vergoeding van de buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel uit het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.

3. Indien Suzanne Admiraal meer of hogere kosten heeft gemaakt welke redelijkerwijs noodzakelijk zijn, komen deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de integrale gemaakte gerechtelijke en executiekosten zijn voor rekening van Cliënt.

Artikel 14 - Privacy, gegevensverwerking en beveiliging

1. Suzanne Admiraal gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Cliënt en zal deze slechts conform de geldende normen gebruiken. Indien daartoe gevraagd zal Suzanne Admiraal de betrokkene hierover informeren.

2. Cliënt is zelf verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die met gebruikmaking van een dienst van Suzanne Admiraal verwerkt worden. Cliënt staat er tevens voor in dat de inhoud van de gegevens niet onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op enige rechten van derden. In dit kader vrijwaart Cliënt Suzanne Admiraal tegen elke (rechts)vordering welke verband houdt met deze gegevens of de uitvoering van de Overeenkomst.

3. Indien Suzanne Admiraal op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal deze beveiliging voldoen aan de overeengekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat, gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is. 

Artikel 15 - Opschorting en ontbinding

1. Suzanne Admiraal heeft het recht om de ontvangen of door haar gerealiseerde gegevens, databestanden en meer onder zich te houden indien Cliënt nog niet (volledig) aan haar betalingsverplichtingen heeft voldaan. Dit recht blijft onverminderd van kracht indien een voor Suzanne Admiraal gegronde reden zich voordoet hetgeen opschorting in dat geval rechtvaardigt. 

2. Suzanne Admiraal is bevoegd de nakoming van de op haar rustende verbintenissen op te schorten zodra Cliënt in verzuim is met de nakoming van enige uit de Overeenkomst voortvloeiende verbintenis, te late betaling van haar facturen daaronder begrepen. De opschorting zal terstond aan Cliënt schriftelijk worden bevestigd.

3. Suzanne Admiraal is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, uit welke hoofde dan ook, als gevolg van het opschorten van haar werkzaamheden.

4. De opschorting (en/of ontbinding) heeft geen invloed op de betalingsverplichtingen van Cliënt voor reeds uitgevoerde werkzaamheden. Bovendien is Cliënt verplicht om Suzanne Admiraal te vergoeden voor elk financieel verlies dat Suzanne Admiraal lijdt als gevolg van het in gebreke blijven van Cliënt.

Artikel 16 - Overmacht

1. Suzanne Admiraal is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtsituatie haar verplichtingen op grond van de Overeenkomst niet kan nakomen.

2. Onder overmacht aan de zijde van Suzanne Admiraal wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot: (i) overmacht van toeleveranciers van Suzanne Admiraal, (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van toeleveranciers die door Cliënt of diens derden aan Suzanne Admiraal zijn voorgeschreven of aanbevolen, (iii) gebrekkigheid van programmatuur of eventuele bij de uitvoering van de dienst betrokken derden, (iv) overheidsmaatregelen, (v) storing van elektriciteit, internet, datanetwerk- en/of telecommunicatiefaciliteiten, (vi) ziekte van werknemers van Suzanne Admiraal of door haar ingeschakelde adviseurs en (vii) overige situaties die naar het oordeel van Suzanne Admiraal buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.

3. In geval van overmacht hebben beide Partijen het recht om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Alle kosten gemaakt vóór de ontbinding van de Overeenkomst zullen in dat geval door Cliënt worden betaald. Suzanne Admiraal is niet verplicht om Cliënt te vergoeden voor eventuele verliezen die zijn veroorzaakt door een dergelijke herroeping.

Artikel 17 - Beperking van aansprakelijkheid voor Diensten

1. Indien enig resultaat dat is vastgelegd in de Overeenkomst niet wordt bereikt, wordt een tekortkoming van Suzanne Admiraal alleen geacht te bestaan indien Suzanne Admiraal dit resultaat bij het aanvaarden van de Overeenkomst uitdrukkelijk heeft beloofd.

2. Indien sprake is van toerekenbare tekortkoming van Suzanne Admiraal, is Suzanne Admiraal uitsluitend gehouden tot betaling van enige schadevergoeding indien Cliënt Suzanne Admiraal binnen 14 dagen na ontdekking van de tekortkoming in gebreke heeft gesteld en Suzanne Admiraal deze tekortkoming vervolgens niet binnen een redelijke termijn heeft hersteld. De ingebrekestelling dient schriftelijk te zijn ingediend en bevat een dusdanige nauwkeurige omschrijving/onderbouwing van de tekortkoming, zodat Suzanne Admiraal in staat is om adequaat te reageren.  

3. Indien het verrichten van Diensten door Suzanne Admiraal leidt tot aansprakelijkheid van Suzanne Admiraal, is die aansprakelijkheid beperkt tot het totale bedrag dat in het kader van de Overeenkomst wordt gefactureerd, doch slechts ten aanzien van de door Cliënt geleden directe schade tenzij de schade het gevolg is van opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid zijdens Suzanne Admiraal. Onder directe schade wordt verstaan: redelijke kosten gemaakt ter beperking of voorkoming van directe schade, de vaststelling van de schadeoorzaak, de directe schade, de aansprakelijkheid en de wijze van herstel. 

4. Suzanne Admiraal sluit uitdrukkelijk alle aansprakelijkheid uit voor gevolgschade. Suzanne Admiraal is niet aansprakelijk voor indirecte schade, bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, vermogensverliezen, vertragingsschade, renteschade en immateriële schade.

5. Cliënt vrijwaart Suzanne Admiraal voor alle aanspraken van derden als gevolg van een gebrek ten gevolge van een dienst die door Cliënt aan een derde is geleverd en mede bestond uit door Suzanne Admiraal geleverde Diensten, tenzij Cliënt kan aantonen dat de schade uitsluitend is veroorzaakt door de dienst van Suzanne Admiraal.

6. Enige door Suzanne Admiraal opgeleverde adviezen, op basis van door Cliënt onvolledige en/of onjuist verstrekte informatie is nimmer grond voor aansprakelijkheid van Suzanne Admiraal.

7. De inhoud van het opgeleverde advies van Suzanne Admiraal is niet bindend en slechts adviserend van aard. Cliënt beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de voorstellen en hierin genoemde adviezen van Suzanne Admiraal opvolgt. Alle gevolgen voortvloeiend uit de opvolging van het advies komen voor rekening en risico van Cliënt. Cliënt is te allen tijde vrij om haar eigen keuzes te maken die afwijken van het (op)geleverde advies van Suzanne Admiraal. Suzanne Admiraal is niet gehouden aan enige vorm van restitutie indien dit het geval is.

8. Indien door of namens Cliënt een derde wordt ingeschakeld, is Suzanne Admiraal nimmer aansprakelijk voor het handelen en adviezen van de door Cliënt ingeschakelde derde alsmede het verwerken van resultaten (van opgestelde advies) van de door Cliënt ingeschakelde derde in Suzanne Admiraal haar eigen advies.

9. Suzanne Admiraal staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens Suzanne Admiraal verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.

10. Suzanne Admiraal is niet verantwoordelijk voor beschadiging, diefstal of verlies van persoonlijke bezittingen van de Cliënt in en om de massagepraktijk van Suzanne Admiraal.

11. Cliënt maakt uit vrije wil gebruik van de Dienstverlening van Suzanne Admiraal. Alle Behandelingen geschieden op eigen risico van Cliënt. Suzanne Admiraal is niet aansprakelijk voor schade en/of lichamelijk letsel ontstaan na afloop van een Behandeling. Indien Cliënt eventuele relevante informatie omtrent medische aandoeningen of fysieke klachten verzwijgt en Cliënt hierdoor fysiek letsel of anderszins schade oploopt, levert dit nimmer een grond voor aansprakelijkheid van Suzanne Admiraal.

12. Alle aanspraken van Cliënt wegens tekortschieten aan de zijde van Suzanne Admiraal vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Suzanne Admiraal binnen een jaar nadat Cliënt bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert. Een jaar na het beëindigen van de Overeenkomst tussen partijen vervalt de aansprakelijkheid van Suzanne Admiraal. 

Artikel 18 - Beperking aansprakelijkheid voor Verkoop van Producten

1. Indien het uitvoeren van de Overeenkomst door Suzanne Admiraal leidt tot aansprakelijkheid van Suzanne Admiraal jegens Cliënt of derden, is die aansprakelijkheid beperkt tot de in verband met de Overeenkomst door Suzanne Admiraal in rekening gebrachte kosten tenzij de schade is ontstaan wegens opzet of grove schuld. De aansprakelijkheid van Suzanne Admiraal is in ieder geval beperkt tot het schadebedrag dat door de verzekeringsmaatschappij maximaal wordt uitgekeerd per gebeurtenis per jaar.

2. Suzanne Admiraal is niet aansprakelijk voor gevolgschade, indirecte schade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen en schade als gevolg van het gebruik van de geleverde Producten is uitgesloten. Voor Consument geldt een beperking conform hetgeen is toegestaan op grond van artikel 7:24 lid 2 BW.

3. Suzanne Admiraal is niet aansprakelijk voor en/of gehouden tot herstel van schade ontstaan door het gebruik van het Product. Suzanne Admiraal levert strikte onderhouds- en gebruiksinstructies die door Cliënt nageleefd dienen te worden. Alle schade aan Producten ten gevolge van het dragen en gebruiken is uitdrukkelijk uitgesloten van aansprakelijkheid (hieronder verstaan gebruikssporen, gebruiksschade, valschade, licht- en waterschade, diefstal, vermissing etc.).

4. Suzanne Admiraal is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is of kan zijn van enig handelen of nalaten naar aanleiding van (onvolkomen en/of onjuiste) informatie op de website(s) of van gelinkte websites.

5. Suzanne Admiraal is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de website en is niet aansprakelijk voor storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de website.

6. Suzanne Admiraal staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens Suzanne Admiraal verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.

7. Alle aanspraken van Cliënt wegens tekortschieten aan de zijde van Suzanne Admiraal vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Suzanne Admiraal binnen een jaar nadat Cliënt bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert. Alle aanspraken van Cliënt vervallen in ieder geval een jaar na het eindigen van de Overeenkomst.

Artikel 19 - Levering

1. Indien de aanvang, voortgang of (op)levering van de Overeenkomst wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Cliënt niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, de (aan)betaling niet tijdig is ontvangen door Suzanne Admiraal of er door andere omstandigheden buiten de macht van Suzanne Admiraal enige vertraging ontstaat, heeft Suzanne Admiraal recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle overeengekomen (op)leveringstermijnen zijn nooit fatale termijnen. Cliënt dient Suzanne Admiraal schriftelijk in gebreke te stellen en haar een redelijke termijn gunnen om alsnog te kunnen (op)leveren. Cliënt heeft door de ontstane vertraging geen recht op enige schadevergoeding.

2. Cliënt is verplicht de zaken af te nemen op het moment waarop deze haar volgens de Overeenkomst ter beschikking worden gesteld, ook indien deze haar eerder of later dan overeengekomen worden aangeboden.

3. Indien de Cliënt afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is Suzanne Admiraal gerechtigd de zaken op te slaan voor rekening en risico van Cliënt.

4. Indien de Producten worden bezorgd door Suzanne Admiraal of een externe vervoerder is Suzanne Admiraal, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, gerechtigd eventuele bezorgkosten in rekening te brengen. Deze zullen alsdan afzonderlijk worden gefactureerd tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. 

5. Indien Suzanne Admiraal gegevens behoeft van Cliënt in het kader van uitvoering van de Overeenkomst, vangt de levertijd pas aan nadat Cliënt alle gegevens nodig voor de uitvoering aan Suzanne Admiraal ter beschikking heeft gesteld. 

6. Indien Suzanne Admiraal een termijn voor levering heeft opgegeven, is deze indicatief. Voor levering buiten Nederland gelden langere leveringstermijnen. 

7. Suzanne Admiraal is gerechtigd de zaken in gedeelten te leveren, tenzij hiervan bij Overeenkomst is afgeweken of aan de deellevering geen zelfstandige waarde toekomt. Suzanne Admiraal is gerechtigd het aldus geleverde afzonderlijk te factureren.

8. Leveringen worden alleen uitgevoerd indien alle facturen zijn voldaan tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. Suzanne Admiraal behoudt zich het recht voor om levering te weigeren indien gegronde vrees voor niet-betaling bestaat.

Artikel 20 - Verpakking en transport

1. Suzanne Admiraal verbindt zich jegens Cliënt om de te leveren zaken behoorlijk te verpakken en op zodanige wijze te beveiligen, dat zij bij normaal gebruik hun bestemming in goede staat bereiken.

2. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen geschieden alle leveringen inclusief omzetbelasting (btw), inclusief verpakking en verpakkingsmateriaal.

3. Het aannemen van zaken zonder op- of aanmerkingen op de vrachtbrief of het reçu geldt als bewijs dat de verpakking in goede staat verkeerde ten tijde van de aflevering.

Artikel 21 - Onderzoek, reclamaties

1. Cliënt is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, doch in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van het geleverde te (doen) onderzoeken, doch slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of zij het Product behoudt. Daarbij behoort Cliënt te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemt met de Overeenkomst en de Producten voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels-) verkeer gelden. 

2. Cliënt is verplicht te onderzoeken en zichzelf te informeren op welke wijze het Product gebruikt dient te worden en bij persoonlijk gebruik, het Product conform de gebruiksaanwijzingen te testen. Suzanne Admiraal erkent geen aansprakelijkheid voor het verkeerd gebruiken van het Product door Cliënt.

3. Eventuele zichtbare gebreken of tekorten dienen na levering schriftelijk aan Suzanne Admiraal te worden gemeld. Cliënt heeft hiertoe een termijn van 14 dagen na levering. Niet zichtbare gebreken of tekorten behoren binnen 14 dagen na de ontdekking doch uiterlijk binnen 6 maanden na levering te worden gemeld. Bij beschadiging van het Product door onzorgvuldige omgang door Cliënt zelf, is Cliënt zelf aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het Product. 

4. Indien ingevolge het vorig lid tijdig wordt gereclameerd, blijft Cliënt verplicht tot betaling van de gekochte zaken. Als Cliënt gebrekkige zaken wenst te retourneren, dan geschiedt zulks uitsluitend met voorafgaande schriftelijke toestemming van Suzanne Admiraal op de wijze zoals door Suzanne Admiraal aangegeven. 

5. Terugbetalingen aan Cliënt worden zo spoedig mogelijk verwerkt, doch de betaling kan uiterlijk 30 dagen na ontvangst van de retourzending duren. Terugbetaling geschiedt op het eerder opgegeven rekeningnummer. 

6. Indien Cliënt haar reclamerecht uitoefent, heeft zij geen recht om haar betalingsverplichting op te schorten noch om openstaande facturen te verrekenen.

7. Bij gebreke van een volledige levering, en/of indien een of meerdere Producten ontbreken, en dit aan Suzanne Admiraal te wijten is, zal Suzanne Admiraal na een verzoek daartoe van Cliënt, het ontbrekende Product(en) nasturen dan wel de resterende order annuleren. De ontvangstbevestiging van de Producten is hierbij leidend. Enige schade die door Cliënt geleden is ten gevolge van de (afwijkende) omvang van de levering, kan niet verhaald worden op Suzanne Admiraal.

Artikel 22 - Garantie

Suzanne Admiraal staat ervoor in dat de Producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, bruikbaarheid en/of deugdelijkheid en de wettelijke regels/voorschriften ten tijde van de totstandkoming van de Overeenkomst. Dit geldt ook indien de te leveren zaken bestemd zijn voor het gebruik in het buitenland en Koper van dit gebruik ten tijde van het aangaan van de Overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk melding heeft gemaakt aan Suzanne Admiraal.

Artikel 23 - Eigendomsvoorbehoud

1. Alle door Suzanne Admiraal geleverde zaken, blijven eigendom van Suzanne Admiraal totdat de Cliënt alle navolgende verplichtingen uit alle met Suzanne Admiraal gesloten Overeenkomsten is nagekomen.

2. Cliënt is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren indien het eigendom nog niet volledig is overgegaan.

3. Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is Cliënt verplicht Suzanne Admiraal zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan op de hoogte te stellen.

4. Voor het geval dat Suzanne Admiraal haar in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft Cliënt reeds nu onvoorwaardelijke en niet herroepbare toestemming en machtiging aan Suzanne Admiraal of door deze aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van Suzanne Admiraal zich bevinden en die zaken mede terug te nemen.

5. Suzanne Admiraal heeft het recht om de door Cliënt aangekochte Product(en), onder zich te houden indien Cliënt nog niet (volledig) aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, ondanks een verplichting tot overdracht of afgifte van Suzanne Admiraal. Nadat Cliënt alsnog aan zijn verplichtingen heeft voldaan zal Suzanne Admiraal zich inspannen om de aangekochte Producten zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 20 werkdagen, te leveren aan Cliënt.

6. Kosten en overige (gevolg)schade als gevolg van het onder zich houden van de aangekochte Producten komen voor rekening en risico van Cliënt en zal op eerste verzoek aan Suzanne Admiraal worden vergoed door Cliënt. 

Artikel 24 - Gebruiksvoorschriften Producten

1. Cliënt van Producten dient de voorschriften en instructies van Suzanne Admiraal op te volgen.

2. Cliënt dient de Producten zorgvuldig te bewaren. Indien van toepassing dienen de Producten in het meegeleverde verpakking te worden bewaard. De dop dient altijd gesloten te zijn.

3. Cliënt zal het Product enkel op de huid gebruiken. Het Product is niet bedoeld om oraal in te nemen.

4. Bij het optreden van een allergische reactie, dient Cliënt direct te stoppen met het gebruik en dient Cliënt contact op te nemen met een (huis)arts of dermatoloog.

5. Bij contact met de ogen, dient Cliënt het Product direct uit te spoelen met water

6. De Producten dienen buiten bereik van jonge kinderen gehouden te worden.

7. Het Product is geen vervanger voor medicatie. Enig advies dat over het gebruik van de Producten wordt gegeven door Suzanne Admiraal is slechts algemeen en vrijblijvend van aard en mag niet worden opgevat als medisch advies. Elke Cliënt dient zelf op eigen verantwoordelijkheid te beoordelen of het product voor hem geschikt is. Bij twijfel dient contact opgenomen te worden met de huisarts van Cliënt voor een beoordeling voor het gebruik in het specifieke geval. 

8. Suzanne Admiraal wijst uitdrukkelijk alle aansprakelijkheden en aanspraken af van Cliënt en/of derden die door het gebruik van de Producten (lichamelijke) schade hebben opgelopen. De Producten dienen enkel en alleen conform de gebruiksinstructies gebruikt te worden.

Artikel 25 - Geheimhouding

1. Suzanne Admiraal en Cliënt verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die is verkregen in het kader van een opdracht. De vertrouwelijkheid vloeit voort uit de opdracht en moet tevens worden aangenomen indien men redelijkerwijs kan verwachten dat het om vertrouwelijke informatie gaat. De geheimhouding is niet van toepassing indien de betreffende informatie reeds openbaar/algemeen bekend is, de informatie niet vertrouwelijk is en/of de informatie niet gedurende de Overeenkomst bij Cliënt aan Suzanne Admiraal bekend gemaakt is en/of op andere wijze door Suzanne Admiraal is verkregen.

2.  In het bijzonder ziet de geheimhouding op door Suzanne Admiraal ontvangen medische of anderszins persoonlijke informatie van Cliënt. Suzanne Admiraal betracht steeds de vereiste zorgvuldigheid in de omgang met alle privacygevoelige informatie door Cliënt verstrekt.

3. Indien Suzanne Admiraal op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak gehouden is de vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechter of aangegeven derde (mede) te verstrekken en Suzanne Admiraal zich niet kan beroepen op een verschoningsrecht, is Suzanne Admiraal niet gehouden tot enige schadevergoeding en geeft Cliënt geen grond voor ontbinding van de Overeenkomst.

4. De geheimhoudingsverplichting leggen Suzanne Admiraal en Cliënt ook de door hen in te schakelen derden op.

Artikel 26 - Intellectuele Eigendomsrechten

1. Alle IE-rechten en auteursrechten van Suzanne Admiraal waaronder in ieder geval begrepen, maar niet beperkt tot alle ontwerpen, modellen, rapportages en adviezen berusten uitsluitend bij Suzanne Admiraal en worden niet overgedragen aan Cliënt tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. 

2. Indien overeengekomen is dat één of meerdere van voorgenoemde zaken c.q. werken van Suzanne Admiraal worden overgedragen aan Cliënt, is Suzanne Admiraal gerechtigd hiervoor een aparte Overeenkomst te sluiten en een daartoe passende geldelijke vergoeding te eisen van Cliënt. Een dergelijke vergoeding dient door Cliënt te worden voldaan alvorens zij de betreffende zaken c.q. werken met de daarop rustende IE-rechten verkrijgt.

3. Het is Cliënt verboden om alle stukken en programmatuur waarop de IE-rechten en auteursrechten van Suzanne Admiraal rusten te openbaren en/of te vermenigvuldigen, te wijzigen of ter beschikking te stellen aan derden (waaronder gebruik met commerciële doeleinden) zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Suzanne Admiraal. Indien Cliënt wijzigingen wenst aan te brengen in door Suzanne Admiraal opgeleverde zaken, dient Suzanne Admiraal expliciet akkoord te geven op de voorgenomen wijzigingen. 

4. Het is Cliënt verboden om de zaken en bescheiden waarop de intellectuele eigendomsrechten van Suzanne Admiraal rusten anders te gebruiken dan overeengekomen in de Overeenkomst.

5. Partijen zullen elkaar informeren en gezamenlijk maatregelen nemen indien er zich een inbreuk op de IE-rechten voordoet.

Artikel 27 - Vrijwaring en juistheid van informatie

1. Cliënt is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden, in welke vorm dan ook die zij aan Suzanne Admiraal verstrekt in het kader van een Overeenkomst, alsmede voor de gegevens die zij van derden heeft verkregen en welke aan Suzanne Admiraal zijn verstrekt ten behoeve van de uitvoering van de Dienst. 

2. Cliënt vrijwaart Suzanne Admiraal van elke aansprakelijkheid ingevolge het niet of niet tijdig nakomen van de verplichtingen met betrekking tot het tijdig verstrekken van alle juiste, betrouwbare en volledige gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden.

3. Cliënt vrijwaart Suzanne Admiraal voor alle aanspraken van Cliënt gebaseerd op het niet (tijdig) verkrijgen van eventuele toestemmingen benodigd in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst. 

Artikel 28 - Klachten

1. Indien Cliënt niet tevreden is over de service van Suzanne Admiraal of anderszins klachten heeft over de uitvoering van zijn opdracht, is Cliënt verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na de betreffende aanleiding dat tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden met als onderwerp “Klacht”.

2. De klacht moet door Cliënt voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil Suzanne Admiraal de klacht in behandeling kunnen nemen.

3. Suzanne Admiraal zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht.

4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Artikel 29 - Toepasselijk recht

1. Op de rechtsverhouding tussen Suzanne Admiraal en Cliënt is Nederlands recht van toepassing. 

2. Suzanne Admiraal heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en zal Cliënt hiervan op de hoogte stellen.

3. Ingeval van vertalingen van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse versie leidend.

4. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Suzanne Admiraal en Cliënt, worden beslecht door de bevoegde rechter van rechtbank Noord-Nederland tenzij bepalingen van dwingend recht een andere bevoegde rechter aanwijzen.